گزارش فنی ملامین فرمالدهید

خلاصه گزارش

ملامین فرمالدهید به دو شکل مایع (رزین) و پودر (پودر قالب گیری) تولید می­شود. در کلیه روش­های تولید، ابتدا ملامین فرمالدهید به صورت رزین تولید شده و سپس درصورت نیاز، خشک شده و با افزایش پرکننده های مناسب مانند گرد چوب یا آلفا سلولز به فرم پودری تبدیل می­‌شود. برحسب اینکه نسبت مولی مواد اولیه و شرایط انجام واکنش پلیمریزاسیون چگونه باشد، رزین های متنوعی به وجود می­آید که هریک خواص و کاربرد مخصوص به خود را دارد. واکنش­های تولید این مواد در شکل زیر نشان داده شده است.

ملامین فرمالدهید از  واکنش ملامین و محلول آبی فرمالدهید در یک فرآیند ناپیوسته (Batch) بدست می­آید. در یک دستورالعمل ساده، دو ماده نام برده با یکدیگر مخلوط شده و با استفاده از NaOH مقدار pH محلول حاصل در حدود ۸٫۵ تنظیم می شود. ملامین در دمای اتاق در فرمالدهید حل نمی‌شود. با حرارت دادن محلول به دست آمده ملامین آرام آرام در محلول فرمالدهید حل شده  و تولید متیلو ملامین حل شده می­کند. برای انجام واکنش فوق نیازی به کاتالیست نیست، همچنین بر خلاف رزین اوره فرمالدهید، ملامین فرمالدهید می­تواند از محلول فرمالین حاوی متانول نیز تولید شود.

در گزارش حاضر فرآیند تولید ملامین فرمالدهید بصورت اجمالی بررسی شده است. برای دریافت گزارش تحلیلی کامل با VCDC در ارتباط باشید.


[ برای دریافت فایل گزارش وارد شوید و یا ثبت نام کنید! ]

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *