گزارش فنی اکریلونیتریل

خلاصه گزارش

اکریلونیتریل یک واسطه اولفینیک مهم است که در تولید فیبرها، لاستیک های سینتیک، رزین ها و واسطه های شیمیایی استفاده می شود. شرایط تولید اکریلونیتریل بعد از شناخت فرآیند SOHIO در دهه ۱۹۵۰ تغییر عمده ای کرد. در این فرآیند پروپیلن با آمونیاک و اکسیژن هوا واکنش می دهد تا در حضور کاتالیست در دمای بالا، آکریلونیتریل تولید شود.  از نظر اقتصادی این فرآیند در مقایسه با فرآیندی که از استیلن استفاده می کند، بسیار ارزانتر بود. بنابراین فرآیند استیلن به سرعت حذف شد. امروزه فرآیند بر پایه پروپیلن همچنان به عنوان فرایند اصلی و صنعتی تولید آکریلونیتریل باقی مانده است.

در چند سال اخیر تمایل برای تولید آکریلونیتریل با استفاده از پروپان به جای پروپیلن به عنوان خوراک رو به افزایش بوده است. پروپان در مقایسه با پروپیلن ارزانتر است و همین امر سبب ایجاد تمایل نسبت به این فرآیند شده است. اما فرآیند تولید آکریلونیتریل از پروپان با چالش هایی روبرو است که مهم ترین آن ها میزان تبدیل پایین پروپان و انتخاب پذیری پایین نسبت به اکریلونیتریل است.

 

در خلاصه گزارش حاضر به بررسی فرآیندهای موجود در تولید اکریلونیتریل پرداخته شده است. در گزارش تحلیلی کامل، به تفصیل در مورد مقایسه فرآیندها و لیسانسورهای تولید اکریلونیتریل و بررسی کامل فرآیند منتخب پرداخته شده است. برای دریافت گزارش تحلیلی کامل با VCDC در ارتباط باشید.

 


[ برای دریافت فایل گزارش وارد شوید و یا ثبت نام کنید! ]

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *