خلاصه گزارش


پلی پروپیلن پرمصرف ترین ترموپلاستیک جهان (با احتساب تفکیک پلی اتیلن ها به پلی اتیلن سنگین، سبک و سبک خطی) می باشد. سهم آن از مصرف کل ترموپلاستیک ها در سال ۲۰۱۸، برابر ۲۵ % بوده است و تا سال ۲۰۲۷ این سهم به ۲۸ % افزایش خواهد یافت که ناشی از مصرف این پلیمر در کاربردهای جدید و جایگزین شدن آن بجای پلیمرهای دیگر به علت خواص و ویژگی های آن می باشد. مصرف پلی پروپیلن در سال ۲۰۱۸ معادل ۴/۷۳ میلیون تن بوده است. حدود ۷۰ % از کل تولید پلی پروپیلن از نوع همو پلیمر می باشد.
در خصوص الگوی تقاضای جهانی این محصول، بیشترین سهم مربوط به گرید قالبگیری تزریقی با سهم ۳۳ % و سپس گرید فیلم و ورق با سهم حدود ۲۴% می باشد. گریدهای رافیا و الیاف بترتیب با سهم ۲۰% و ۱۳% در رتبه های بعدی تقاضا قرار دارند.
پیش بینی می گردد مناطق خاورمیانه و آمریکای شمالی وکشورهای CIS، که هم اکنون حجم صادرات بالایی دارند همچنان با تراز تجاری مثبت، صادرکننده پلی پروپیلن باقی بمانند و در مقابل انتظار می رود مناطق آفریقا، هند، جنوب شرق و شمال شرق آسیا، آمریکای جنوبی، و اروپای مرکزی و غربی در زمره واردکنندگان PP قرار گیرند.
در خلاصه گزارش حاضر، بخش کوچکی از بررسی بازار جهانی پلی پروپیلن نشان شده است. در گزارش تحلیلی کامل بازار، به تفصیل در خصوص بازار جهانی، منطقه ای و داخلی این پلیمر پرمصرف، تحلیل و بررسی صورت گرفته است و از طریق ارتباط با مرکز پیشرفته توسعه زنجیره ارزش، قابل دستیابی است.

[ برای دریافت فایل گزارش وارد شوید و یا ثبت نام کنید! ]

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *