خلاصه گزارش


پلی استال که در سبد زنجیره ارزش متانول قرار دارد در زمره پلاستیکهای مهندسی می باشد.
پلی استال از فرمالدئید تهیه می شود که آن را به نام پلی اکسی متیلن (POM) نیز می شناسند. این پلیمر برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ توسط شرکت دوپونت به صورت تجاری تولید و با نام دل رین به بازار عرضه شد. این پلیمر در حالت کلی از لحاظ شیمیایی در دو دسته هموپلیمر و کوپلیمر طبقه بندی می شود. هموپلیمرها ۱۲% و کوپلیمرها ۸۸% پلی استال تولیدی در جهان را شامل میشوند. مونومرهای اکسی اتیلن، اکسی بوتیلن و اکسی بوتیل می توانند در کوپلیمرها استفاده شوند. بیشترین مصرف پلی استال در صنایع الکتریکی و الکترونیکی، خودروسازی و صنایع لوازم خانگی می باشد. این مصارف سهم ۷۰ درصدی از کل مصرف پلی استال را به خود اختصاص می دهند. باقی مصارف شامل قطعات صنعتی، اتصالات لوله کشی، ورقه ها، میله ها و تجهیزات پزشکی است.
مجموع ظرفیت جهانی پلی استال در سال ۲۰۱۸ ، ۱٫۹۲ میلیون تن بوده که به نسبت سال ۲۰۱۷، در حدود ۸۰ هزار تن افزایش یافته است. چین بزرگترین تولید کننده پلی استال در جهان می باشد که ۳۶ درصد از مجموع ظرفیت جهانی را به خود اختصاص داده است. پس از چین، اروپای غربی و منطقه جنوب شرق آسیا قرار دارند.
در خلاصه گزارش حاضر، بخش کوچکی از بررسی بازار جهانی پلی استال نشان شده است. در گزارش تحلیلی کامل بازار، به تفصیل در خصوص بازار جهانی، منطقه ای و داخلی این پلیمر مهندسی، تحلیل و بررسی صورت گرفته است و از طریق ارتباط با مرکز پیشرفته توسعه زنجیره ارزش، قابل دستیابی است.


[ برای دریافت فایل گزارش وارد شوید و یا ثبت نام کنید! ]

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *