ژوئن, 2020 بدون نظر اخبار

چین و هند : پیش قراولان افزایش ظرفیت پلی پروپیلن تا سال ۲۰۲۴

به نقل از گزارش موسسه گلوبال دیتا با عنوان ” چشم انداز صنعت جهانی پلی پروپیلن تا سال ۲۰۲۴” ،  ظرفیت پلی پروپیلن جهان از ۸۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید که حکایت از افزایش قابل ملاحظه ۵۹ درصدی معادل ۴۹ میلیون تن در قالب احداث ۱۲۸ واحد اعلام شده / برنامه ریزی شده پلی پروپیلن دارد.

بیشترین افزایش ظرفیت در آسیا و خاورمیانه خواهد بود که در این مناطق بیشترین سهم با چین و هند پیش بینی شده است.

از مجموع ۴۹ میلیون تن افزایش ظرفیت پلی پروپیلن طی افق ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴، حدود ۳۱ میلیون تن آن یعنی ۶۳% در آسیا خواهد بود و ظرفیت PP این منطقه از ۲۷ به ۷۸ میلیون تن خواهد رسید که گویای متوسط رشد سالانه ۱۰ درصدی می باشد. در بین کشورهیا این منطقه، چین با افزایش ظرفیت ۱۸ میلیون تنی بیشترین افزایش ظرفیت را خواهد داشت و واحد پلی پروپیلن مجتمع Zhejiang Petrochemical Daishan با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال بزرگترین ظرفیت را دارد.

چین طی افق میان مدت ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ ، مهمترین بازیگر و کنترل کننده بازار PP است و بترتیب ۵۹% افزایش ظرفیت PP منطقه آسیا و ۳۷% افزایش ظرفیت جهانی PP معادل ۱۸ میلیون تن در این کشور روی خواهد دارد.

سهم کشور هند در آسیا از افزایش ظرفیت PP در دوره ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ معادل ۶ میلیون تن پیش بینی شده است که حدود یک سوم چین و در رتبه دوم است.

خاورمیانه با ۹ میلیون تن پیش بینی افزایش ظرفیت از مقدار ۹ میلیون تن سال ۲۰۱۴ به ۱۸ میلیون تن سال ۲۰۲۴، بعد از آسیا در رتبه دوم است که پیش بینی میشود ۴ میلیون تن آن در ایران رخ دهد و بزرگترین آن واحد دوم پلی پروپیلن جم با ۵۵۰ هزار تن در سال ظرفیت خواهد بود.

حوزه کشورهای CIS و آمریکای شمالی با پیش بینی ۳ و ۲٫۸ میلیون تن طی سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ در رتبه های بعدی هستند که در این مناطق افزایش ظرفیت روسیه و ایالات متحده آمریکا بترتیب ۲٫۴ و ۱٫۸ میلیون تن پیش بینی می گردد.

سهم منطقه آفریقا در رتبه پنجم از افزایش ظرفیت، معادل ۱٫۱۵ میلیون تن خواهد بود.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *