می, 2020 بدون نظر اخبار

بازار خودرو همواره یکی از بزرگترین بازارهای تقاضای محصولات پتروشیمی بوده است.

ارزش فروش خودروهای سواری در اتحادیه اروپا در ماه آوریل ۲۰۲۰ در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۹، معادل ۷۶٫۳ درصد سقوط کرد. این سقوط ناشی از کاهش تقاضا و تعطیلی واحدهای خودروسازی بدلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

تعداد فروش خودرو در ماه آوریل ۲۰۲۰ در اتحادیه اروپا معادل ۲۷۱ هزار دستگاه در مقابل ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار دستگاه در ماه آوریل سال قبل بود. در بین بازارهای اتحادیه اروپا کشورهای اسپانیا و ایتالیا و نیز انگلستان با حدود ۹۷% کاهش بیشتریت تنزل فروش خودرو را داشته اند.

در چهارماهه نخست سال ۲۰۲۰، کل فروش خودرو اروپا سقوط ۳۸٫۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ را تجربه نمود. ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بترتیب با ۵۰٫۷% ، ۴۸٫۹% و ۴۸% بیشترین کاهش فروش خودرو در چهار ماهه مذکور را داشتند.

در مجموع، صنعت خودرو نیز همچون صنایع هوایی از شیوع جهانی ویروس کرونا بسیار متضرر گردید و این درحالیست که بخش خودرو از مهمترین بازارهای تقاضای محصولات پتروشیمی می باشد. بگونه ای که یک پنجم فروش محصولات شرکت BASF در صنایع خودرو است.

پلی پروپیلن، پلی اورتان و پلی آمید بترتیب با ۳۵% ، ۱۹% و ۱۱% بترتیب بیشترین سهم تقاضای در خودرو در سال ۲۰۱۹ را داشته اند.

 

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *